BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde motorcykel på EICMA. Nämligen nya BSA Thunderbolt. En slående kombination av fantastisk design och modern förarinriktad teknologi. Den ursprungliga Thunderbolt levererade touring- och terrängkapacitet, och nu överlämnas arvet från den sista motorcykeln någonsin som rullade av produktionslinjen i Birmingham 1972 till den första äventyrsmotorcykeln från moderna BSA. 

Bara tre månader efter lanseringen av BSA Bantam 350 och BSA Scrambler 650 lanseras nu BSA Thunderbolt.

Det är en modern maskin med traction control, tre ABS-lägen, inverterad framgaffel, mono-bakdämpare och en slir- och assistanskoppling Den har förhållandevis hög markfrigång, rejäl hasplåt och en ram som ska passa för ändamålet. Motorn är en 334cc encylindrig, DOHC, vätskekyld motor, Euro 5+ kompatibel med en stor 15,5-liters bränsletank. Designen är modern med justerbart kåpglas och instrumentpanel, sväng-för-sväng-navigering, Bluetooth-anslutning och USB-laddning

Med robust rallyestetik, är den senaste modellen redo för fullgasupplevelser med premium traction control och tre ABS-lägen (regn, väg, terräng). Dessutom erbjuder den en justerbar monoshock-bakfjädring, slir- och assistanskoppling samt ett uppåtsvängt avgasrör för bättre vattenvadningsförmåga.

Anupam Thareja, medgrundare av Classic Legends Pvt Ltd, som äger BSA, sa:

”Detta är världens bästa 350-äventyrsmotorcykel. Tro mig inte – provkör den bara och bevisa att jag har fel”. Lite lustigt eftersom konkurrensen av äventyrsmaskiner i 350-klassen inte direkt sjuder av verksamhet.

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser