
Öhlins, som under många år utvecklat och tillverkat avancerade och högpresterande fjädringskomponenter, har presenterat en omarbetad logotyp och en ny varumärkessymbol.
Enligt Öhlns är detta det senaste steget i utvecklingen av Öhlins varumärke och speglar företagets fortsatta tillväxt samt en omdefinierad strategi med fokus på teknikdriven och förarfokuserad innovation.
Den nya visuella identiteten består av två huvudkomponenter: en omarbetad logotyp och en ny varumärkessymbol. Den uppdaterade logotypen är optimerad för dagens digitala landskap och kombinerar ”enkelheten hos skandinavisk design med en tekniskt inspirerad skärpa”.
Varumärkets signaturgula färg finns kvar i den nya designen, kompletterad av nyanser av svart, vitt, blått och ljusgrått. Den nya symbolen är en modern tolkning av den ikoniska Öhlins-”Ö”: två vertikala pilar som möts och bildar en diamant – en symbol för nästa generation Öhlins. Den förstärker varumärkets kärnvärden: expansion, innovation och precision – med motorsporten som ständig utgångspunkt.
