annons
Hem » Nyheter » Lång rad Honda-uppdateringar

Lång rad Honda-uppdateringar

Honda har uppdaterat en stor del av sin hojflotta inför 2021. Här kommer sex av dem, plus en sprillans ny. Nedan följer Hondas pressrelease rakt av, matad via Google Translate.

SH350i
En ny kraftfullare 350cc eSP + -motor gör att SH350i ersätter SH300i i spetsen för SH-familjen. Förutom den extra kapaciteten ger förbättringar av både andning och kylning ännu skarpare acceleration och klassledande toppeffekt.
SH350i har också en ny LCD-mätare och nya, muskulösa designlinjer; Varningsblinkers och en USB-laddningsport ansluter nu till Honda Smart Key och Honda Selectable Torque Control för att ytterligare förbättra säkerheten och användbarheten.

2021 HONDA SH350i

SH-Mode
I den andra änden av SH-serien drivs det snygga instegsmodellen SH Mode av en ny, kraftfullare eSP + -motor för 2021. Den ger en enastående bränsleekonomi på 47,6 km / l, och sitter i en ny, lättare ram.
Användbarheten är förbättrad med ett större golv, USB-laddningsport, ökat förvaringsutrymme (större fack under sadeln och nytt handskfack) och Honda Smart Key medan estetiken höjs med en ny front, LED-strålkastare plus nya, snygga hjul.

2021 HONDA SH MODE 125

PCX125
Den näst mest sålda skotern i Europa i år. Nya PCX125 får en kraftfullare och bränsleeffektivare eSP + fyrventils, vattenkyld motor som nu även har Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Helt ny kaross ger ett futuristiskt utseende hela vägen från den nydesignade LED-strålkastaren, komplett med signaturljus, till den X-formade aktern.
En ny lättare stålram främjar smidig hantering tillsammans med längre, större dubbla bakre stötdämpare och nya hjul med större däck för en bekvämare körning. Användbarheten förbättras ytterligare med större bagageutrymme under sadeln (plus 2,4 liter till 30,4 liter) och en USB-laddningsport.

2021 HONDA PCX125

NC750X
Hondas bränsleeffektiva, mångsidiga allroundmodell får förbättringar av motor, chassi, styling och användbarhet.
Toppkraften hos den vätskekylda 750-kubiks parallelltwinmotorn stiger till 43kW, med 60o varvs ökning till rödlinjen. En viktminskning på 6 kg och kortare steg mellan de första tre växlarna bidrar till en sportigare känsla, liksom skarpare designlinjer och mindre kåpor.
Tre standardkörlägen (och en användarprogrammerad) jobbar via throttle-by-wire och gör att föraren kan justera motorns karaktär och respons, med  Sport, Rain och ’Standard kopplat till dubbelkopplingsådan.
NC750X berömda användbarhet förbättras ytterligare genom att volymen i det unika centrala lagringsutrymmet ökas till 23 liter. Dessutom får hojen en ny fullfärgs LCD-instrumentpanel, USB-port och 30 mm lägre säte. Körlägena erbjuder nu finare kontrollnivåer och varnsingsblinkerns är en ytterligare funktion, medan bränsleekonomin förblir attraktivt låga 28,3 km / l.

2021 HONDA NC750X

X-ADV
Med sin robusta utformning och äventyrliga anda har X-ADV skapat ett unikt utrymme i motorcykellandskapet sedan ankomsten 2017. För 2021 får X-ADV en stor uppdatering med förbättringar av motor och chassi i kombination med ett skarpare nytt utseende och ny teknik.
X-ADV delar många av NC750Xs uppdateringar, med en sportigare åktur från en 3kW effektökning (till 43kW), optimerade utväxlingsförhållanden, omarbetad ram och 3 kg viktminskning, plus förbättrad teknik i form av nya körlägen som arbetar genom throttle-by-wire och förbättringar av inställningarna för dubbelkopplingslådan och Honda Selectable Torque Control.
Designuppdateringen ger ett ännu robustare övergripande utseende med en nya dubbla LED-ljus; användbarheten är också förhöjd med ökat väderskydd från en ny skärm, ett nytt 1.2-liters handskfack och ett större (22 liter) förvaringsfack som nu även har en USB-laddningsport.
X-ADV kommer också att ha det nya Honda Smartphone Voice Control-systemet som standard. Tekniken – som först kom på nya Forza 750 – gör det möjligt för förare att använda reglagen och (via ett headset) röstkommandon för att styra viktiga funktioner i sin smartphone, inklusive samtal, navigering, musik och meddelanden, via en skräddarsydd app. All information visas på den nya 5-tums TFT-skärmen.

2021 HONDA X-ADV

CB1000R och CB1000R Black Edition
Flaggskeppet i Neo Sports Café-sortimentet, CB1000R, uppdateras med ny, mer minimalistisk och målmedveten ”hunched forward”-styling. Den runda strålkastaren, som nu är inrymd i en droppformad omgivning, är nu vinklad bakåt och skickar ögat tillbaka förbi de mindre sidoklädnaderna till den nydesignade uppåtlutande bakre underramen. Nya sjuekrade hjul ger ytterligare estetiskt djup.
Den nya CB1000R Black Edition förstärker det mer aggressiva utseendet ytterligare och kompletterar de nya linjerna med ett customiserat utseende tack vare Deep Graphite Black-färgschemat och svart strålkastarram, vindruta, gaffelben, radiatorskydd, luftbox samt avgas- och ljuddämpardetaljer.
Den fyrcylindriga motorn ger smidigare leverans och respons från reviderade bränsleinsprutningsinställningar, och både CB1000R och CB1000R ’Black Edition’ har Honda Smartphone Voice Control-system som ansluter till en ny toppmodern full 5-tums TFT-skärm i färg.

2021 HONDA CB1000R BLACK EDITION

CB125R
2021 CB125R har en ny vätskekyld motor med fyra ventiler, som nu levererar maximalt 11 kW för A1-kategorin och ett extra 1,2 Nm vridmoment. CB125R är världens första 125cc-motorcykel som utrustats med Showas ” Separate Function front fork Big Piston” (SFF-BP) USD-gafflar som standard, vilket ytterligare höjer toppspecifikationenen som inkluderar LED-lampor, LCD-display och ABS system som fungerar via en IMU, med 296 mm flytande framskiva som hålls av ett radiellt monterat 4-kolvsbromsok.

2021 HONDA CB125R