Världsmästaren Valentino Rossis sena avhopp från HRC:s fabrikstall Repsol Honda har satt teamet i bryderier inför den kommande MotoGP-säsongen.
Ännu har Hondas officiella fabriksteam i roadracing-VM:s kungaklass Repsol Honda inte hittat någon ersättare till den italienska superstjärnan. Efter att ha mörkat om sina framtidsplaner till efter årets sista deltävling i Valencia, tillkännagav Valentino Rossi att han inte hade för avsikt att fortsätta samarbetet med Honda.
Den 24-årige italienaren var efter tre raka VM-titlar hungrig på nya utmaningar och ville därför byta hoj. I den preliminära startlistan för 2004 återfinns han istället givetvis fortfarande med #46 på en Yamaha M1 i det Gauloises-sponsrade fabriksteamet tillsammans med spanjoren Carlos Checa.
Spekulationerna om ett märkesbyte med brasilianaren Alex Barros tycks dock ha kommit på skam. Den före detta Honda-föraren har uppenbarligen inte lyckats lösa upp sitt kontrakt med Yamaha. Dessutom har han degraderats till en plats i märkets andrateam tillsammans med italienaren Marco Melandri.
Intrigerna ställer till det för Hondas racingavdelning som redan hade fördelat ut sina starka förarkort i satelliteamen.
Därför är platsen vid sidan om årets MotoGP-rookie Nicky Hayden i det officiella Repsol-teamet fortfarande vakant.