annons
Hem » Nyheter » Yamaha Tracer 700 i ny kostym

Yamaha Tracer 700 i ny kostym

Yamaha har nu presenterat nästa års modellutbud. Tyngdpunkten ligger på uppdateringar av befintliga modeller, dels designmässigt, men även motortekniskt för att möta de nya Euro 5-reglerna.

Mest krut har Yamaha lagt på Tracer 700. Den kåpförsedda, MT-07-baserade allroundhojen har begåvats med ny design, framför allt av framkåpan och lyktorna, men även tanken och sadeln har bearbetats. I processen fick även framrutan en uppdaterad vinkel och är nu justerbar 60 mm med ett enkelt handgrepp. Motorn är fortfarande Yamahas 689-kubiks parallelltwin, men finjusterad för Euro 5.

En kul nyhet är den sprillans nya trehjulingen Tricity 300 som går att luta i kurvorna. Och till skillnad från Yamaha Niken får Tricity köras med B-kort. Motorn på 292 kubik hämtas från Yamahas skoter XMax 300. Och när vi är inne på ämnet skotrar får Yamahas populära TMax en ny helt look och ny 560-kubiks Euro 5-anpassad motor (tidigare 530). Modellen kommer även som en högre specad Tech Max med bland annat farthållare, handtagsvärme, justerbar ruta och justerbar fjädring.

Yamaha TMax har fått ny design och större motor.

MT-seriens instegsmodeller MT-03 och MT-125 har uppdaterats designmässigt för att gå i samma ”Darker Side of Japan”-anda som sina större syskon. Och bland de lite modestare uppdateringarna hittar vi XSR 700 och XRS 900 där båda hojarna kommer att utökas med vitt som alternativ och den större av dem även med en svart.

Den långlivade storsäljaren FJR 1300 kommer inte att uppdateras för Euro 5. Därför ger Yamaha nu ut en sista modellversion kallad Ultimate Edition. Det betyder guldfärg i lacksprutan och med det mesta och bästa ur tillbehörslistan.