annons
Hem » Nyheter » Svenska mc-branschen i gemensam kampanj

Svenska mc-branschen i gemensam kampanj

McRF har i den rådande coronakrisen startat informationskampanjen Business as usual för Sveriges moped- och motorcykelhandlare. Budskapet är kort och gott att situationen tas på största allvar, men att man inte tänker låta sig lamslås. Tvärtom poängterar de, att om det är några som kan det här med säkerhet, så är det just mc-branschen. Via kampanjens hemsida www.mcrf.se/handlare kan kunderna dessutom få reda på vilka åtgärder just deras lokala mc-handlare vidtagit.

– Vi tar rådande situation på stort allvar, men tror på att vända motgångar till medgångar, säger Niklas Kristoffersson, vd Moped- & mc-branschen.
– Säkerhet är för oss i mc-branschen mer än ett ord. Vi lever med säkerhet varje gång vi kör eller säljer en motorcykel. Branschens handlare är därför väl rustade att hålla en hög och samtidigt säker servicenivå.
– Vi vet hur läget ser ut idag men inte imorgon. Vi är dock säkra på att moped- och mc-branschen har allt att vinna på att köra just business as usual. Den gamla klyschan ”tillsammans är vi starka” har sällan känts så sann och relevant som nu, avslutar Niklas Kristoffersson.

Niklas Kristoffersson, vd Moped & mc-branschen