MISSA INTE!
annons
Hem » Motorcykel » Ny Versys och mer från Kawasaki
Kawasaki Versys 1000 - rejält uppdaterad och förbättrad.

Ny Versys och mer från Kawasaki

Kawasaki återlanserar W 800 och kommer med en ny naken 400-kubikare. Men mest intressant är nog ändå den rejält uppdaterade Versys 1000. Teknikerna har försett den med ride-by-wire och adderat farthållare. Bromsarna har setts över och numera hittar vi radialok framtill.

Väskkit erbjuds så klart.

För den som vill ha ännu fler finesser har Kawasaki även tagit fram en SE-modell. Denna har bland annat tft-instrumentering, kurvljus, värmehandtag och quick shifter som funkar på både upp– och nedväxlingar. För första gången på en Versys hittar vi dessutom semiaktiv fjädring.

Instrumenteringen har fått sig en rejäl uppfräschning.

Via en app kan en smartphone anslutas till hojen och då kan körlogg, serviceintervall och en hel del annan information fås upp. Fjädring, körprogram och greppkontroll kan justeras via appen. SE-modellen bjussar också på en högre ruta och handtagsskydd för extra touringkomfort.

Notera den högre rutan och kurvljusen på SE-modellen.

Den ärtiga lilla Z 300 utgick ur det svenska modellprogrammet och ersätts nu med Z 400. Motorn är en parallelltwin och maskinen är både lättare och starkare än föregångaren. Strålkastaren är av led-typ och instrumenteringen heldigital med bland annat växelindikator och bensinförbrukning.

Kawasaki Z 400

Den maffiga sporttourern H2SX kommer till 2019 i ett extra påkostat plusutförande. Här bjuds vi på semiaktiv fjädring och möjlighet att vi Bluetooth koppla in sin smartphone och via denna göra en räcka justeringar på hojen.

H2SX SE +. En maskin som erbjuder extra allt.

Som grädde på lyxmoset får ”plussen” också Brembos nya och mer effektiva Stylema-ok.

Visst minns ni Kawasakis retroflirt, den luftkylda W800-modellen? Nu gör den comeback efter några års frånvaro.

Kawasaki W 800 gör comeback.

Chassit är nytt från grunden och upp. Bitigare bromsar, numera med skiva bak, är standard liksom strålkastare av led-typ. En version kallad Café dyker också upp.

W 800 erbjuds också i en Café-variant.

Maskinerna delar den luftkylda parallelltwinnen, som numera klarar Euro4. Effekten är 35 kW– 48 hästkrafter. Detta gör att W800:orna kan framföras med A2-kort.

Är det någon av maskinerna du blir sugen på? Kommentera gärna här nedanför.

Mer info hittas hos Kawasaki genom att klicka här.

Kommentera

Din epostadress kommer inte att publiceras.Tvingande fält är markerade *

*