annons
Hem » Motorcykel » Kawasaki komprimerar
Kawasaki H2 SX

Kawasaki komprimerar

En rejäl dos retro, en dos sport och en dos touring. Så såg mixen ut på nyheterna som de gröna presenterade i Milano.

Nya Kawasaki Z 900RS baseras på befintliga Z 900 men är omstukad på en hel räcka punkter för att sända ut de rätta retrosignalerna. Bland annat andra fälgar, fejkfenor på cyllarna för en luftkyld look och två analoga klockor för varv respektive hastighet.

Kawasaki Z 900RS

För den som vill gå ännu ett steg längre erbjuds också en Café-variant av hojen. Denna stoltserar med en en klassiskt grön lackering, en kvartskåpa och styre av clip-on-stuk. En hoj som fullkomligt osar sjuttiotal.

Kawasaki Z 900RS Cafe

På sportsidan noteras ZX-10R Special Edition. Som med ett pris på 233.900 kronor är överhuvudet i supersportfamiljen. För första gången på en Kawasaki hittar vi semiaktiv fjädring.

 

ZX-10R SE

Kawasaki utökar också sin Ninjafamilj också i det mindre kubiksegemnetet. Bland annat med en sportig 400-kubikare. Maskinen ersätter gamla Ninja 300 och erbjuder så klart betydligt mer pulver än föregångaren. Närmare bestämt 45 kusar jämnt.

Kawasaki Ninja 400

Sista, och kanske häftigaste, maskinen ut i nyhetsarmadan till 2018 var kompressormatade sporttourern H2 SX. Spisen är modifierad på en räcka punkter för bättre körbarhet och en lägre bränsletörst än standard-H2. Och med sina 200 hästkrafter kommer den att kunna avverka snabba Europasvängar i ett nafs. Hojen erbjuds också i ett SE-utförande som bland annat bjussar på färgdisplay, farthållare, traction control, tvåvägs quick shifter och något Kawaingenjörerna kallar Cornering Management function

Kawasaki H2 SX

 

Kommentera

Din epostadress kommer inte att publiceras.Tvingande fält är markerade *

*